حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

کتاب حقیقت-فصل 25

در این فصل از کتاب حقیقت پیرامون مسائل گوناگونی میپردازیم تا جنبه های بعضی از مسائل و این زندگانی و نوع رفتار شناسی و مسائلی روشن گردد امید هست مفید واقع بشود.

در واقع برای ظلم کردن سه مورد لازم هست.سه مورد کلیدی.ترس از خدا نداشتن.اعتقاد به هیچ دین و حتی انسانیت نداشتن.غرور و شهوت و تکبر حسد بخل و دروغ.

3 منظری که در آن باز شاخه ها بر می آورد.از دل حسد بدبینی بد اندیشی  نظر کردن بر زخم زدن و دنبال کینه ورزی خوب ندیدن. قضاوت سریع.حسد از تند عمل کردن.حسد بر زبان حسد بر بد اندیشی برای تخریب.اما در نگرش کلی همه ی آنچه مورد ارزیابی گیرد اینست که نقد دلسوزانه.راهنمایی خوب. و آزادی فکری باشد .که در بر آن فکر آزاد کردن از کهنگی ها و نو شدن ها باشد.در واقع طمع.کسب مال.غرور. شهوت.و ابزار دگر برای بد اندیشی آزار دادن. و زخم زدن هست.کلان افراد عجول زود تصمیم هستند. و نگرش کلی به مسائل را در بر آنهایی که به هیچ چیزی اعتقاد ندارند.نه دین. نه کتاب نه بینش دید نه دیدن و نه امورات مهم را پایمال کردن.رسیدن به خواسته های خود. طمع. غرور. کسب مال و کسب قدرت به هر نحوی که شده حتی فرزند خود را از بین بردن حتی  زمین را نابودساختن و حتی خود را در ورطه بد هلاک هاویه انداختن.وقتی حلال و حرام بر حرام آسان شود.شما باید قضاوت را بر درست و نادرست بگذارید.تند قضاوتی همه را را با یک چوب اندازه زدن نمره قضاوت دادنست.در کسانی که طلبکار هستند عمدتا طلبکاری از همه هست وقتی از ریشه مسائل را بدانند گویند ما که منافع خود را خواهانیم به ما چه چه میشود.منافع بر اراده خدا هم غالب میدانند.اصلان اعتقاد ندارند یا اگر دارند اعتقاد آنها هم از سر منافع میشود. همه چیز رنگ و بوی مادی  کامل میگیرد. اگر جستن باشد نجویند اگر کوبیدن باشد نکوبند و اگر یافتن باشد نیابند.غیر آنچه خود خواهند که ریشه های عجیبی دارد. مثال بر امری اگر برای تخریب باشد زیر سنگ و تمام تاریخ و تمام قفسه های کتاب زیر زیمین روی برج باشد میابند.تا کارشان پیش رود اما در راه حق به انگشتی کاری حرکت ندهند بلکه سد یا به سمت کشتن یا محکوم کردن یا  سمتی که باز ریشه های منافعی دارد ببرند و هر رنگ شوند روزی اگر مشکل با عقیده ای باشد در دل خود  و بگزند دست خود را و باز روز منافع همان را  با آنچنان زیبایی برای تخریب دیگری گویند که فکر کنی از آنها معتقد تر کسی نیست.هدف ریشه پنهان سمت راهنمایی موت به امر خواسته ماده هست.نه حق و نه حقیقت در آن نیست جز مکر و حیله فریب.مسئله ابزار خطرناکی هست که در دل آن مال و امورات یا دام افتاده یا دام نهنده یا سمت آنچه خود بخواهند راهنمایی باطل کنند.

پس اگر  بر آوردشان سمت خود باشد از این سمت کره زمین بروند آن سمت دیگر تا کار خود را پیش ببرند خواهند رفت اما در مسیر حق و حقیقت مکر تخریب و پنهان سازی حقیقت و حتی اموراتی که پنهان شود یا نوعی که بتوانند حتی اگر شده با مکر و فریب و حیله هر کاری بتوانند کنند.زیرا نه به آخرت اعتقاد دارند نه کتاب نه دین نه خدا و نه هیچ چیز انسانی نه جان افراد نه جان عزیزان خود نه حتی امورات خود بلکه دروغ میگویند زیرا در این راه ماده و پیروی از ابلیس هر کاری از شرارت و شریت و بدی برای آنها باز هست زیرا خدا ترسی ندارند.

اگر جان خود را بخواهند دریابند در دل کوه با قشون باشد و یا صخره های محکم بتراشند اما آنها مراعات هیچ مومنی و صالحی را چه جان آنها چه حتی سختی بودن آنها شاد میشوند.حتی خود بتوانند که تمام زخم ها را بزنند نه مرحم بلکه زخم زننده هستند.اصحاب ابلیس در برابر حق کم حوصله نجوینده جویندگی برای تخریب. و هر کاری زخم زبان و بدی و از فقیر و مسکین و حد متوسط امورات زندگانی آنها را بگیرند چیزی نمیدهند هیچ بلکه آنها را هم بگیرند و خود کنند هستند. تماما هم اگر کاری یا عذابی از سمت خدا بر اعمال آنها رسند آن را با برکت و رونق و یا امری مشتبه میکنند مثال شبه میکنند که این مثال توده عظیم افتاده یا هر نوع عذابی اینها جنبه دیگر دارد یا نوعی اصلان خیر هست.مثال ان سیل در کف بالا امدن به به چه نعمت الهی هست.باران و دارد میبرد میگویند نعمت را ببین.نمیفهمند.و فهمیده از نفهمیده میکنند نفهمیده از امر و فهمیده از نوع آن.اگر بمیرند یا سمت موت باشند خود را در بهشت ببینند اما چشم باز چه میگوید.و صیقل در کار نمیگذارند.یا خود را صیقلی نمیکنند. احکام و شریعت دلبخواهی دهند.و باز  صد نمونه بتوان آورد که اصلان پایبند نیستند.و در طمع چیزهای دیگر هستند. شرارت محض میشوند.سر هر چیزی جنگ میکنند.زیرا جایی که منافع باشد به اصطلاح خود برادر به برادر رحم نمیکند. این استدلال آنها از هر امریست. ماده نگری کامل.زیر تمام خباثت ها لانه دارند.و براستی اهل هاویه هستند .زیرا نمیدانند چه میکنند با آنکه میدانند برای چه میکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد